Nakupování je dnes daleko snadnější než kdy dříve. Už nemusíme vážit cestu do jednotlivých obchodů a tam muset vystát dlouhou frontu. Díky internetu se tento svět jednou provždy změnil, díky čemuž mají usnadněnou práci nejen zákazníci, ale také samotní obchodníci. Přeci jen je daleko efektivnější posílat věci na dobírku, než minimálně osm hodin denně dřepět v kamenném obchodě a prodávat. Navíc je k tomu potřeba připočítat i práci ve skladu. Pozadu nejsou internetové obchody ani co se týče slevových akcí, kterých je v rámci e-shopů často daleko více, než ve standardních krámcích nebo hypermarketech .
Asi nejznámější slevovou akcí nejen u nás, ale v podstatě na celém světě je Black friday neboli Černý pátek. Tato tradice pochází ze Spojených států, ale již dokázala zakotvit v mnoha jiných zemích, tu naši nevyjímaje. Na rozdíl od USA u nás nemá tak velkou masovost a lidé při ní tolik nešílí. A to doslova. Černý pátek znamená v Americe opravdu brutální slevy, které mohou dosahovat až devadesát procent normální ceny, což mnoho lidí dokáže vybičovat v nebývalým výkonům a bohužel také k agresi. I proto se v tento den více zraněných než například na Silvestra nebo 4. července, kdy Američani slaví výročí své nezávislosti. Naštěstí v našich končinách to tak divoké není, ovšem nutno dodat, že slevy u nás nejsou tak enormní. Kdoví, jak by se zachovali Češi, kdyby měli možnost koupit si velkoplošnou televizi za cenu kávovaru.
Slevové akce, ať už se odehrávají kdykoliv, se nezaměřují pouze na jeden typ zboží, ale v podstatě na vše, co se dá legálně prodat. Za menší peníze si tak můžete klidně koupit elektroniku, oblečení, jídlo nebo třeba i auto. Slevové akce se pořádají jednak proto, aby se nalákali zákazníci, a také z důvodu neprodejnosti některých výrobků. Nemusí se jednat vyloženě o nekvalitní věci, jen o ně prostě není z nějakého důvodu velký zájem.