Žádný z podniků, který u nás existuje, nemůže být bez firemního sídla. Jednak je toto vyžadováno zákonem, který nelze obcházet, a jednak je to vlastně i velice praktická záležitost, protože kdyby některý podnik své sídlo neměl, nikdo by ho nenašel a obchody by se tím pádem nemohly hýbat.
Každá firma tedy své sídlo má. Musí ho mít už ve chvílích, kdy vzniká, protože bez toho by se nemohla ani zrodit, a pak ho má až do doby, než se v ní s podnikáním definitivně skončí. Jenže je pochopitelné, že jsou firemní sídla různá, stejně jako jsou vlastně různé i jednotlivé firmy. Jeden podnik tak reprezentuje třeba přímo učiněný palác, který vzbuzuje už na první pohled důvěru, zatímco majitel jiné firmy má třeba i jenom něco nevalně vyhlížejícího a zastrčeného, co rozhodně důstojně nereprezentuje. A zatímco se u toho prvního obchody i díky jeho image související s kvalitním sídlem hýbou, ten druhý na tom může být klidně i docela špatně.
Ale tak tomu nemusí být napořád. I ten, kdo nemá na to, aby si nějaké luxusní firemní sídlo koupil, se tímto může pyšnit. A to když využije virtuální sídlo, tedy možnost založit si a provozovat svoji firmu v dostatečně kvalitní nemovitosti někoho jiného.
Jsou tu prostě i majitelé reprezentativních objektů, kteří dávají podnikatelům k dispozici svoji adresu. Sem si pak mohou podnikatelé, kteří zde virtuálně sídlí, nechat posílat poštu, tady jim korespondenci i zpracují a přepošlou, tady mohou být v určité míře k dispozici třeba i kancelářské prostory. A i když takové sídlo majitelům zde jen virtuálně sídlící firmy nepatří, má svůj nesporný význam. Vzbuzuje zájem veřejnosti, což je nezbytný předpoklad pro normální fungování byznysu.
A protože si žádný majitel firmy takové dokonalé virtuální sídlo nekupuje, ale má ho pouze omezeně k dispozici, nepřijde to ani na moc velké peníze. A bývá to tedy docela rozumná investice.